Porady

Czy diesel to same oszczędności?

18 kwietnia 2015
Czy diesel to same oszczędności?

fot. Pixabay

Eksploatacja silnika diesla – co może się zepsuć?

W przypadku zakupu nowego auta z salonu dostajemy (najczęściej) w pakiecie komfort związany z brakiem wizyt w warsztacie samochodowym. Nie będą nas nękać żadne awarie i dodatkowe koszty związane z zepsutymi podzespołami czy częściami. Jednak nie każdego stać aby jeździć nowym samochodem z salonu i jest zmuszony do poszukania auta na rynku wtórnym.

Auta używane w zależności od modelu, wieku, przebiegu i wielu innych czynników także mogą osiągać ceny wyższe niż podstawowe nowe modele wprost od dealera. Decydując się na zakup kilkuletniego samochodu mającego od 5 do 10 lat kwestią oczywistą jest pogodzenie się z czekającymi na nas usterkami czy awariami podzespołów, które w wyniku zużycia lub wieku będą odmawiać posłuszeństwa.

Jednak często zdarza się tak, że niejako „zaślepieni” samymi zaletami w postaci oszczędności zakupu diesla (koszt paliwa) nie widzimy, bądź nie chcemy widzieć kosztów związanych z ewentualną naprawą lub wymianą drogich części takich jak np. turbosprężarka, koło dwumasowe czy pompowtryskiwacze.

Niestety są to elementy, które prędzej czy później ulegną uszkodzeniu i trzeba być na to przygotowanym lub przynajmniej zainteresować się, kiedy były wymieniane bądź naprawiane – jeżeli w ogóle tak było.

Ceny napraw powyższych trzech elementów nie należy do najtańszych. Wlicza się to zarówno koszt samego podzespołu jak i koszt wymiany, który jest czasochłonny i nie należy do najprostszych. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że z roku na rok wytrzymałość i jakość samochodów i ich elementów dramatycznie spada a koszty związane z naprawą i wymianą rosną.

1 2 3 4 5 6 7

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *