Porady

Czy diesel to same oszczędności?

18 kwietnia 2015
Czy diesel to same oszczędności?

fot. Pixabay

Tankujesz słabej jakości paliwo?  Wymienisz pompowtryskiwacze

Starszej generacji silniki diesla nie posiadały pompowtryskiwaczy, co automatycznie redukowało elementy, które mogą uleć awarii a to w znacznym stopniu przekładało się na bezawaryjność.

Niestety, od dłuższego czasu w silnikach diesla montuje się tzw. pompowtyskiwacze. Są to elementy odpowiedzialne za dostarczanie paliwa do silnika. Najczęściej takich pompowtyskiwaczy w silnikach spotyka się po 4 sztuki. Na szczęście sporadycznie bywa tak, że awarii ulegają wszystkie cztery ale koszt jednego to bagatela kilka tysięcy złotych.

Nie trzeba wymieniać jednocześnie wszystkich, jednak gdy mają one przejechanych już parę ładnych kilometrów i bliżej im do pełnoletności niż do niemowlaka awaria jednego wróży w niedługim czasie awarię pozostałych. Dodatkowo, montując jeden nowy pompowtyskiwacz często spotyka się problem odpowiedniego skalibrowania względem pozostałych (które lada chwila przejdą na tamten świat). Z tego względu idealnie byłoby wymienić wszystkie równocześnie ale często wiadomo jak ma się teoria do praktyki.

Ceny nowego pompowtyskiwacza zaczynają się już od 1500 zł jednak trzeba doliczyć jego montaż a to wymaga specjalistycznej wiedzy i sam śrubokręt nie wystarczy. Tak jak w przypadku tubrosprężarek czy dwumasowych kół zamachowym niektóre firmy wyspecjalizowały się w ich regeneracji co znacznie obniża koszty. Trzeba mieć tylko na uwadze, że nie jest to element nowy i nie posłuży nam tak samo długo jak ten wprost ze sklepu.

1 2 3 4 5 6 7

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *