Porady

Nowe opony zakładamy na przód czy tył?

3 maja 2016
Nowe opony zakładamy na przód czy tył?

W autach z napędem na tylną oś…

Jest podobnie z drobnymi różnicami. Mając zamontowane lepsze opony z przodu, musimy się liczyć z tym, że podczas ruszania na mokrej nawierzchni lub śniegu przyczepność będzie gorsza. Jednak hamowaniem będzie już zdecydowanie lepiej. To przednie koła przenoszą większą część siły hamowania na siebie, tył tylko asystuje. Podczas jazdy w ostrych zakrętach tył auta będzie zdecydowanie bardziej niestabilny a podczas jazdy na wprost przy mokrej nawierzchni, wrażliwszy na aquaplaning.

Lepszy zestaw opon z tyłu to mniejsza niestabilność tyłu auta w zakrętach a także podczas aquaplaningu na wprost. Hamowanie na mokrej lub ośnieżonej nawierzchni będzie natomiast sprawiać już kłopoty.

Wszystko sprowadza się do tego, że w aucie tylnonapędowym z gorszym zestawem zamontowanym z tyłu zdecydowanie mocniej będziemy czuć „uciekanie” i zarzucanie tyłem auta podczas przyspieszania. Ruszanie na śliskiej nawierzchni także będzie stanowić kłopot. Należy dodać, że dla niektórych będzie to kłopot ale dla pozostałych niesamowita przyjemność – to zdecydowanie lepsza konfiguracja dla kierowców którzy lubią poczuć smak adrenaliny i posiadają doświadczenie oraz umiejętności aby zapanować nad takim połączeniem.

1 2 3 4 5 6

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *