Wiadomości

Premiera Golfa po liftingu w Wolfsburgu.

10 listopada 2016
Premiera Golfa po liftingu w Wolfsburgu.

fot. materiały prasowe

Volkswagen zaprezentował dziś nową odsłonę Golfa – najpopularniejszego modelu w historii koncernu. Zmianie została poddana stylistyka auta, zostały przedstawione nowe systemy asystujące oraz nowy silnik. Samochód zostanie wyposażony w  system multimedialny („Discover Pro”), który będzie można obsługiwać za pomocą gestów. Zastosowanie systemów wspomagających w postaci hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych oraz asystenta jazdy w korku mają podnieść poziom bezpieczeństwa.

fot. materiały prasowe

Oprócz nowoczesnych systemów nowego Golfa wyposażono w silnik 1.5 TSI Evo. Jest to turbodoładowany silnik czterocylindrowy o mocy 150 KM wyposażony w system ACT, czyli aktywnego odłączania cylindrów. Volkswagen nie zapomniał także o sportowej wersji GTI. Moc została podwyższona do 230 KM, a wersja GTI Performance może pochwalić się teraz 245 KM. Skrzynia DSG 7-biegowa będzie stopniowo zastępowała skrzynię 6-biegową.

Zewnętrzna stylistyka auta uległa paru zmianom. Wśród zmienionych elementów znajdują się przedni i tylny zderzak, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED (seryjne we wszystkich wersjach Golfa), a także nowe – wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery.

fot. materiały prasowe

Wnętrze Golf-a też zostało poddane modyfikacjom. Do najważniejszej zmiany należy zastąpienie standardowych wskaźników wersją elektroniczną w postaci 12,3 calowego cyfrowego wyświetlacza. Mapy mogą być wyświetlane w formacie 2D lub 3D. System zawiera pięć profili informacyjnych, różniących się rodzajem przekazywanych informacji oraz grafiką. Kierowca może wybierać między profilami „Classic”, „Zużycie paliwa i zasięg”, „Wydajność”, „Moc i systemy asystujące” oraz „Nawigacja”. Dobrym przykładem tego, jak działają interaktywne elementy wyświetlacza Active Info dostarcza profil „Nawigacja”. Po jego wybraniu tarcze prędkościomierza i obrotomierza zostają przesunięte na boki ekranu, by zostawić na środku więcej miejsca na mapę nawigacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *